Romanen om Olof. Nu var det 1914 ; Här har du ditt liv! (lättläst)

Romanen om Olof. Nu var det 1914 ; Här har du ditt liv! (lättläst) - Eyvind Johnson | Mejoreshoteles.org Vi är glada att kunna presentera boken One Day Creatures. Grekerna och existensens mysterium, skriven av Mauro Bonazzi. Ladda ner boken One Day Creatures. Grekerna och existensens mysterium i PDF, TXT, FB2 eller något annat format som är möjligt på mejoreshoteles.org.

INFORMATION

FÖRFATTARE
Eyvind Johnson
DIMENSIONERA
6,33 MB
FILNAMN
Romanen om Olof. Nu var det 1914 ; Här har du ditt liv! (lättläst).pdf
ISBN
7296862261479

BESKRIVNING

Eyvind Johnsons självbiografiska böcker tillhör den svenska litteraturens klassiker. Romanen om Olof består av fyra böcker. Den här volymen innehåller de två första: "Nu var det 1914" och "Här har du ditt liv!" Håkan Boström har bearbetat böckerna till lättläst. Knut H. Larsen har gjort de många illustrationerna. Han vill bryta upp, lämna allt, göra verklighet av sin dröm att komma ut i världen. Året är 1914 och Olof är 14 år när han lämnar sitt fattiga fosterhem i Norrbotten. Barndomen är slut, vuxenlivet och första världskriget börjar samma år. Olof får först arbete som flottare. Det är ett både slitsamt och farligt arbete. En dag får han nog och ger sig av på jakt efter ett bättre arbete och ett bättre liv. Olof funderar och drömmer om framtiden, om kvinnan och om friheten som han söker i böckernas värld. En dag ska revolutionen utjämna alla orättvisor, då kommer alla människor att bli fria ...

Larsen, Håkan Boström from Amazon's Fiction Books Store. Everyday low prices on a huge range of new releases and classic fiction. Johnson, Eyvind: Nu var det 1914.

| Adlibris Hos Adlibris hittar du miljontals böcker och produkter inom lättläst + klassiker Vi har ett brett sortiment av böcker, garn, leksaker, pyssel, sällskapsspel, dekoration och mycket mer för en inspirerande vardag. Alltid bra priser, fri frakt från 169 kr och snabb leverans.

RELATERADE BÖKOR