Romeo och Julia (lättläst)

Romeo och Julia (lättläst) - Matteo Bandello | Mejoreshoteles.org Vi är glada att kunna presentera boken One Day Creatures. Grekerna och existensens mysterium, skriven av Mauro Bonazzi. Ladda ner boken One Day Creatures. Grekerna och existensens mysterium i PDF, TXT, FB2 eller något annat format som är möjligt på mejoreshoteles.org.

INFORMATION

FÖRFATTARE
Matteo Bandello
DIMENSIONERA
6,54 MB
FILNAMN
Romeo och Julia (lättläst).pdf
ISBN
9721510441314

BESKRIVNING

Romeo och Julia är en berättelse om kärlek starkare än döden. Ingamaj Beck har återberättat den äldsta berättelsen om Romeo och Julia som Matteo Bandello skrev på 1500-talet. William Shakespeare har gjort denna kärlekssaga känd över hela världen genom sin pjäs Romeo och Julia.Romeo och Julia ingår i Alla tiders klassiker. LL-förlagets återberättelse är en ny reviderad utgåva som kommer lagom till Shakespeares 450-årsjubileum 2014.

Välj tre filmer från de sex översta filmerna i denna spellista. Romeo och Julia. av Matteo Bandello (Bok) 2001, Svenska, För vuxna, Skönlitteratur Ämne: Lättläst, Upphov: ...

Romeo och Julia är det unga kärleksparet i William Shakespeares pjäs Romeo och Julia. Pjäsen skrevs omkring 1594-1595 och spelas fortfarande runtom i världen.

RELATERADE BÖKOR