Romanen om Olof. Se dig inte om! ; Slutspel i ungdomen (lättläst)

Romanen om Olof. Se dig inte om! ; Slutspel i ungdomen (lättläst) - Eyvind Johnson | Mejoreshoteles.org Läs boken One Day Creatures. Grekerna och mysteriets existens direkt i din webbläsare. Ladda ner boken One Day Creatures. Grekerna och existensens mysterium i PDF-, TXT-, FB2-format på din smartphone. Och mycket mer på mejoreshoteles.org.

INFORMATION

FÖRFATTARE
Eyvind Johnson
DIMENSIONERA
7,64 MB
FILNAMN
Romanen om Olof. Se dig inte om! ; Slutspel i ungdomen (lättläst).pdf
ISBN
2155795146755

BESKRIVNING

Eyvind Johnsons självbiografiska romansvit om Olof tillhör den svenska litteraturens klassiker. Romanen om Olof består av fyra böcker. Denna volym innehåller tredje och fjärde boken, "Se dig inte om!" och "Slutspel i ungdomen". De två första delarna, "Nu var det 1914" och "Här har du ditt liv!" utges i en separat volym. Olof är nu 16 år och arbetar på en biograf i ett litet samhälle i Norrbotten. Han får följa med och visa film på marknader, träffar en kvinna, skjutbanedrottningen Olivia, och människor som talar om livet ute i världen.Olof försöker sig på flera andra arbeten men trivs aldrig. Han vill läsa, komma vidare och göra verklighet av sin dröm att resa. Men det är en hård tid, människor är fattiga och drömmer om revolution. Håkan Boström har återberättat böckerna till lättläst. Knut H. Larsen har gjort de många bilderna.

Everyday low prices on a huge range of new releases and classic fiction. Johnson, Eyvind: Romanen om Olof. Eyvind Johnson skrev 1934-1937 sin självbiogrfiska romanserie "Romanen om Olof": "Nu var det 1914" (1934), "Här har du ditt liv!" (1935), "Se dig inte om!" (1936) och "Slutspel i ungdomen" (1937).Under min gymnasietid i Sundsvall på 1950-talet fick vi läsa de två första delarna som ett led i att ta del av och kunna analysera ett antal ... Eyvind Johnsons självbiografiska romansvit om Olof tillhör den svenska litteraturens klassiker.

Köp boken Romanen om Olof. Se dig inte om! ; Slutspel i ungdomen (lättläst) hos oss! Detta är en LL-bok! Dessa böcker är speciellt anpassade för läsare och lyssnare som på grund av läsovana, svårigheter med språket eller andra skäl helst inte läser eller lyssnar på vanliga böcker. Söker du efter "Romanen om Olof.

RELATERADE BÖKOR